Friday, June 3, 2011

Cerita Sebelum & Semasa Cuti Sekolah


Assalamualaikum semuaJ
Aku dah dapat markah periksa,
Ada jugak yang belum dapat lagi:
@BM
@SN
Markah periksa semua nya teruk
Disaster, and scary!!!!!! Jugak lah
I won’t tell my mark!!!!!
Sejarah, lenguh tangan aku membuat pembetulanJ
Mana tak nya satu salah lima kali kena buat…
Sebab tak ada seorang pown yang dapat ‘A’…
Huh!!! Mimpi ngeri aku
Aku dah serik dah….

Teringat pulak tadi dalam kereta
on the way nak balik rumah dari sekolah mama…
adik aku cerita lah markah periksa Naqib (sepupu kita orang) teruk….
A’ah mama markah periksa Eija teruk jugak…
Mama aku cakap “nih, mesti tak study kan”
Aku cakap “mana ada Eija study larh”
Masa tuh aku bagi macam-macam alas an
Hihihihi, sorry mama
Mintak ampun…heheheJ

Nih, balik cuti saja dah banyak kerja sekolah yang nak kena selesaikan
Leceh betul!!!
Folio sejarah pasal salasilah keluarga
Kakak aku cakap tajuk nih lah yang paling senang….
Tapi banyak yang nak kena buat
Buat itulah, buat inilah
Huh!!!!! Serabut kepala aku dibuatnya…
Satu hapak pown aku tak sentuh dan tak buat lagi nih…
Ramai kawan aku, aku tanya
Dorang kata:
awal lagi, rajin gila kau buat awal-awal…
bila fikir-fikir balik,
“awal lagi ker?
Just tinggal seminggu saja lagi,
Sempat ker nak siap dalam seminggu tuh?
Mau kena kejar dengan parang dek cikgu
Kalau kerja tak siap.”
Cepat nya masa berlalu….

Cuti seminggu yang hampir berlalu
Aku tak buat pown kerja sekolah,
Aku relaks, leka lagi baca novel Hlovate…
Novel dia memang best, perh!!!
Nak sangat-sangat novel dia yang terbaru tuh..
“Contengan Jalanan”

Kat asrama ada jugak larh aku pinjam novel kawan aku
Novel Vila Amira Syakila
Pengarang dia aku tak ingat siapa
Boleh lah, boleh tahan
Best dia dengan seram dia..
Tapi, aku lagi minat dan lebih suka Hlovate
Hihihihi…

Hazirah selalu bising,
Dia kata aku dah gemuk….
“Makan jer banyak”
“ish, Eija nih makan jer banyak, awak nih gemuk”
“Buat apa makan banyak-banyak”
Aku cakaplah:
“Ye larh Eija gemuk, Hazirah kurus”
“biarlah Eija makan banyak-banyak,
Awak tuh makan sikit jer”
Dan banyak lah aku cakap kat dia…

Masa pergi McD:
Mama: Hazirah, burger tuh kongsi dengan Eija,
kalau hazirah nak semua, bayar kat mama.
Hazirah: Buat apa bagi Eija, Eija dah makan banyak
 Eija gemuk….
Aku: Huh!!!!!
Dalam hati sabar jer lah dengan dia…







 pic from my tumblr, reblog 


Okay lah, setakat itu saja lah kut….
Bui-bui… miss u
C u next time…

No comments: